Notícies

Oficis del barri, retrats d’una realitat propera

16/01/2026

L’alumnat de 2n del cicle d’Activitats Comercials participa aquest curs en el projecte Cinema en curs, un programa de pedagogia del cinema que promou el descobriment del cinema com a art, creació i cultura, alhora que posa en valor el seu gran potencial pedagògic dins del context educatiu.

El projecte s’articula a partir de quatre grans eixos: la presència continuada de cineastes professionals als centres educatius, la combinació de pràctica creativa i visionat de pel·lícules, la formació del professorat i la investigació pedagògica a partir de l’experiència a l’aula.

En el marc d’aquesta iniciativa, l’alumnat de 2n d’ACM ha realitzat una peça documental com a part del seu procés d’aprenentatge. El projecte compta amb la col·laboració d’un cineasta professional que acompanya l’alumnat en diverses sessions del procés creatiu.

Aquest primer documental és el resultat d’un treball col·lectiu en què els i les alumnes han pogut experimentar totes les fases de la creació cinematogràfica, construint una mirada pròpia i un discurs compartit. Considerem que el resultat té un gran valor, tant pel procés pedagògic viscut com per la sensibilitat i el punt de vista que han sabut transmetre.

Us convidem a conèixer aquesta experiència de cinema educatiu: Retrats d'oficis del barri

Back to Top