Família Professional: Administració i gestió
Durada: 2000 hores, distribuïdes en 2 cursos acadèmics
Horari: 1 grup al matí ( de 8h a 14h)
Preu en concepte de matrícula i material: 84,95€
Quin és l’historial d’aquest client? – va preguntar un comercial – aquí està – va respondre l’administratiu- mentre li mostrava al moment la pantalla del seu ordinador. La gestió de la informació és fonamental per l’organització de l’empresa
L’estudiant rebrà una formació teòrica i pràctica de qualitat que, juntament amb la realització de pràctiques en empreses, on obtindrà una experiència professional, li permetrà adquirir les competències professionals, personals i socials necessàries per incorporar-se al món laboral.
Al món laboral, com a:
MÒDUL PROFESSIONAL |
HORES 1R CURS |
HORES 2N CURS |
---|---|---|
Comunicació empresarial i atenció al client (M1) |
132 |
33 |
Operacions administratives de compravenda (M2) |
165 |
|
Operacions administratives de recursos humans (M3) |
99 |
|
Operacions auxiliars de gestió de tresoreria (M4) |
|
132 |
Tècnica comptable (M5) |
165 |
|
Tractament de la documentació comptable (M6) |
|
132 |
Tractament informàtic de la informació (M7) |
99 |
132 |
Operacions administratives de suport (M8) |
|
66 |
Anglès (M9) |
99 |
|
Empresa i Administració (M10) |
165 |
|
Empresa a l'aula (M11) |
132 |
|
Formació i orientació laboral (M12) |
33 |
66 |
Formació en centres de treball (M13) |
|
350 |
Hi ha diverses unitats formatives:
Saps com funciona i s’organitza el departament d’atenció al client d’una empresa? Coneixes els teus drets com a consumidor i usuari de productes i serveis? Saps com i a on reclamar? Has tingut algun problema de telefonia, serveis turístics, subministraments, serveis financers?...
Amb aquest mòdul entendràs com hauria de funcionar un bon departament d’atenció al client i els teus drets bàsics com a consumidor i usuari de productes i serveis, i què s’ha de fer i on reclamar en cas de conflictes.
Hi ha diverses unitats formatives:
Aquest mòdul pretén introduir l’alumnat d’una manera progressiva en la metodologia comptable. En la unitat “Patrimoni i metodologia comptable” s’introdueixen tots els conceptes bàsics del patrimoni, que són els béns, drets i obligacions, elements clau per estudiar la comptabilitat. També s’estudia la part més normativa, les regles del joc, amb el Pla general comptable, i alhora s’analitza un quadre de comptes. En les unitats “Cicle comptable bàsic” i “Cicle comptable mitjà”, es fa una introducció eminentment pràctica de casos molt senzills que ajuden a poder entendre tot el procés comptable i utilitzar els seus instruments.
En aquest mòdul professional aprendràs a usar amb destresa aplicacions informàtiques per elaborar i editar documents com el processador de textos i el full de càlcul. També sabràs com crear i gestionar bases de dades, editar imatges i realitzar presentacions digitals.
Utilitzaràs aplicacions per escriure amb el teclat de l’ordinador amb rapidesa i sense errades.
Amb una metodologia essencialment comunicativa a partir de task-based activities, es treballarà tant en grup i en parelles com de manera individual i amb tot el grup-classe. L’aprenentatge de l’alumne es basa en la pràctica de les quatre destreses. La tasca del professor consisteix a ajudar l’estudiant a activar coneixements previs i ajudar-lo a predir la informació que escoltarà o llegirà.
El professor animarà l’estudiant a reflexionar sobre el seu aprenentatge i sobre les tècniques d’estudi i estratègies necessàries per assolir els continguts. Al llarg del curs es portaran a terme exercicis gramaticals que no són un fi en sí mateixos, sinó un mitjà per tal de millorar l’expressió escrita i oral.
Aquest mòdul professional té dues parts ben diferenciades:
Una, que comença amb la idea d’innovació i emprenedoria, per passar als tràmits de creació d’una empresa i la decisió de la seva forma jurídica, i acaba analitzant detalladament els tres impostos més rellevants a una empresa: IVA, IRPF i Impost de Societats.
La segona estableix les bases per entendre el funcionament de la nostra societat. La constitució, el Dret i l’ordenament jurídic són alguns dels continguts inicials. Més endavant, s’aprofundeix en l’estructura i el funcionament de l’administració pública.
En aquest mòdul , mitjançant la plataforma d’empreses simulades SEFED, t’endinsaràs en el món de l’empresa, com si estiguessis treballant en una empresa real, per tal que adquireixis experiència directa de les tasques que es porten a terme en els seus diferents departaments. També establiràs contactes amb empreses simulades d’altres països i, per tant, tindràs l’oportunitat de practicar l’anglès.
Col·laboraràs activament en l’organització de la Fira Internacional d’Empreses Simulades o en els Meetings Points, on compartiràs l’experiència de participar en aquests tipus d’esdeveniments, realitzant tasques de negociació i de compra-venda, amb alumnes d’altres instituts de Catalunya, Espanya i de l’estranger.
Realitzaràs, juntament amb els teus companys de classe, un projecte d’empresa on adquiriràs les habilitats i els coneixements necessaris per muntar el teu propi negoci.