Família Professional: Comerç i Màrqueting
Durada: 2000 hores, distribuides en 2 cursos acadèmics
Horari: 1 grup al matí ( de 8h a 14h) i un altre a la tarda (de 15h a 21h)
Preu en concepte de matrícula i material: 360 euros de matrícula + 84,95 euros de material
En aquest cicle rebràs una formació teòrica i pràctica de qualitat, entrant en contacte amb un sector econòmic que valora l’emprenedoria i la creativitat, la capacitat de relacionar-se internacionalment i la inquietud per conèixer món.
Tècnic en comerç exterior, en logística i emmagatzematge. Administratiu dels departaments de comerç, transport i màrqueting internacional. Tècnic en vendes i compres.
MÒDUL PROFESSIONAL |
HORES 1R CURS |
HORES 2N CURS |
---|---|---|
|
|
|
M1 Gestió administrativa del comerç internacional |
231 |
|
M2 Finançament internacional |
|
99 |
M3 Mitjans de pagament internacionals |
|
99 |
M4 Gestió econòmica i financera de l’empresa |
132 |
|
M5 Transport internacional de mercaderies |
132 |
|
M6 Logística d’emmagatzematge |
132 |
|
M7 Màrqueting internacional |
|
132 |
M8 Sistema d’informació de mercats |
|
99 |
M9 Negociació internacional |
|
99 |
M10 Comerç internacional digital |
|
66 |
M11 Anglès |
132 |
132 |
M12 Segona llengua estrangera |
132 |
99 |
M13 Formació en centres de treball |
|
350 |
M14 Projecte de comerç internacional |
|
66 |
M15 Formació i orientació laboral |
99 |
|
Amb aquest mòdul tindràs visió general dels instruments que s’utilitzen en els mercats exteriors, l’operativa per a la gestió de les importacions i les exportacions , així com els aspectes que caracteritzen el món global en el que es desenvolupa l’activitat de la major part de les empreses i institucions.
En aquest mòdul coneixeràs les eines de finançament d'operacions de comerç internacional que són essencials per assegurar la rendibilitat de les operacions.
La gestió de riscos de canvi, de tipus d'interès o el tracte imprescindible amb institucions de crèdit privades i oficials, són aspectes a tractar en aquest mòdul
Aprendràs a gestionar i realitzar pagaments internacionals de manera senzilla i eficient tant en l’àmbit privat com d’empresa.
Aprendràs les eines principals per tal de gestionar una empresa des del punt de vista de la tresoreria, la comptabilitat, l’anàlisi del risc de inversions etc...
També obtindràs eines per tal de desenvolupar les teves aptituds emprenedores.
En aquest mòdul aprendràs a organitzar i gestionar el procés de distribució internacional de mercaderies per via terrestre, aèria i marítima, de manera que el lliurament s'efectuï en la forma i els terminis establerts.
També s’inclouran temes d’actualitat fent referència a la situació de cada transport a Catalunya i a Europa i resta de països així com les perspectives de futur.
En aquest mòdul tractarem tot allò relacionat amb els règims d'emmagatzematge, l'organització dels espais i del procés d'emmagatzematge i la gestió i supervisió dels estocs.
Us volem donar les eines per desenvolupar les vostres capacitats de planificació, organització i presa de decisions estratègiques per una eficient gestió logística.
L’objectiu general és proporcionar un coneixement global del significat del màrqueting internacional i establir uns continguts pràctics de cadascun dels elements que configuren el mix en la seva planificació.
S’aplica la metodologia finlandesa TiimiAkatemia, que es basa en un aprenentatge experiencial.. Els continguts es van incorporant mitjançant casos reals de l’entorn empresarial i de les institucions internacionals i així s’assoleix un resultat d’aprenentatge més eficaç.
Duràs a terme totes les fases d’una investigació comercial fent servir tant eines genèriques de l’Office com eines específiques de la Investigació com el Gandia Barbwin.
La negociació empresarial és imprescindible per tal de dur a bon port les operacions de comerç internacional, ja sigui des del punt de vista jurídic i legal en la confecció de contractes, com en el coneixement de les diferents estratègies i cultures negociadores
En aquest mòdul professional aprendràs el funcionament de la xarxa internet amb els diferents protocols: correu, transferència d’arxius, etc. Per una altra banda, coneixeràs com fer una pàgina web amb Wordpress, així com una botiga online amb Prestashop.
Per conèixer les funcions que fa un Community Manager per promocionar internacionalment una empresa, utilitzaràs les xarxes socials: Facebook, Twitter, Linkedin, Google+, Instagram i altres eines de relació amb els clients (per exemple MailChimp).
Sabràs com s’anuncien les empreses a Google (SEO, SEM) i com s’analitzen els resultats (GoogleAnalytics).
Al final estaràs preparat per fer un Pla de Màrqueting Digital.
En aquest mòdul l’alumne aprèn diferents tipus de situacions que es trobarà a la seva vida professional i a ampliar el nivell de coneixement que té del món de l’empresa. així com les diferencies culturals en el món de les relacions Internacionals.
Les activitats són una barreja de tasques comunicatives -tant orals com escrites- més habituals al lloc de treball (rebre els clients, agafar el telèfon, escriure emails, viatjar a l'estranger, parlar dels serveis que ofereix la teva empresa, entrevista de feina, entre d’altres), i de visionats sobre temes propis del seu mòdul.
La majoria de les activitats d’expressió oral consistiran en simulacions en parelles de situacions pròpies del món de la empresa i de les relacions comercials . Els alumnes aprendran gran quantitat de vocabulari i expressions relacionades amb la seva especialitat.
Aquest mòdul és una introducció a la llengua i cultura francòfones aplicada al món professional. Aprendràs a resoldre amb èxit les situacions de comunicació més habituals al lloc de treball (rebre els clients, agafar el telèfon, escriure emails, viatjar a l'estranger, parlar dels serveis que ofereix la teva empresa etc.), en adquirint simultàniament les estructures bàsiques del francès. No es requereix nivell previ.
Aquest mòdul és una introducció a la llengua i cultura alemanyes aplicada al món professional. Aprendràs a resoldre amb èxit les situacions de comunicació més habituals al lloc de treball (atenció telefònica, rebre clients, comunicació escrita , informació sobre els serveis que ofereix la teva empresa, viatjar a l’estranger, etc) en adquirint simultàniament les estructures bàsiques de l’alemany . No es requereix nivell previ i des de l’inici es treballaran totes les destreses.
Aquest mòdul et permet aprendre de forma pràctica com cercar feina (projecte professional, currículums, cartes de presentació…), conèixer les principals formes de contractació, entendre els conceptes bàsics d’un rebut salarial i en matèria de prevenció i riscos laborals què han de complir les empreses del sector del comerç internacional.
L’eina d’aprenentatge és un projecte en forma d’iniciativa empresarial i un team company que el definim al llarg del primer trimestre. L’alumne treballa i comparteix idees, pensaments i experiències. L’elaboració del supòsit es desenvolupa a través de projectes amb la possibilitat de suport del tutor d’empresa.
El tutor del centre conjuntament amb els professors exerceixen de coachers de l'alumnat. No li diem el que cal fer, però li ensenyem les eines necessàries per prendre decisions.
Aquest mòdul consolida i amplia les estructures gramaticals i situacions comunicatives bàsiques adquirides al mòdul 12. Es centra en la comercialització i lliurament d'un producte o servei (petició i seguiment de comandes, gestió de reclamacions etc.) i la seva presentació i difusió comercial.
Aquest mòdul consolida i amplia les estructures gramaticals i situacions comunicatives bàsiques adquirides al mòdul 12. Es centra en la comercialització i lliurament d'un producte o servei (petició i seguiment de comandes, gestió de reclamacions etc.) i la seva presentació i difusió comercial.
En aquest mòdul l’alumne aprèn a identificar la documentació habitual en les transaccions internacionals, conèixer l´origen i significat dels incoterms , gestionar els mètodes de pagament , reclamar impagats al telèfon i per correspondencia, contractar mitjans de transport i dur a terme presentacions de productes així com simulacions de reunions, negociacions i conferències.